Mocht je ons willen steunen met middelen of financieel, dan is het fijn om te weten wat we voor je kunnen doen als club.
Neem gerust rechtsreeks met het bestuur of via of contactformulier.
Lees hieronder onze richtlijnen en download eventueel het PDF-bestand -> Beleid voor sponsoren.
Inleiding
Sponsoring kan een belangrijk onderdeel zijn voor de vereniging en/of onderdelen en geledingen daarvan en de doelen, die daarmee samenhangen.
We willen dit graag mogelijk maken en ondersteunen voor alle belangenniveaus binnen de vereniging van teams tot de gehele vereniging.
Iedereen en ieder onderdeel moet sponsoren kunnen benaderen voor wat men nodig acht.
Echter om scheve gezichten, verwarring en misstanden binnen te voorkomen, is het van belang een aantal richtlijnen te hanteren. Er kunnen zich situaties voordoen, waarbij dit stuk als uitgangspunt kan dienen.
Definities & Uitgangspunten
- Doel
Effectieve steun aan RugbyClub Amsterdam binnen omschreven visie, missie en gedragscode van de vereniging, waarbij integriteit van de vereniging en personen voorop staat en gewaarborgd dient te zijn.
- Integriteit
Wij werken niet mee aan bewuste vormen van omkoperij, witwasserij en andere herkenbare oneerlijke praktijken. Partijen handelen in transparantie met elkaar.
- Sponsoring
Alle bijdragen aan de vereniging met goederen, gelden en/of andere substantiële bijdragen, zoals mankracht en/of diensten met al dan niet specifieke doelen.
Voorbeelden & Ideeën
- ontwikkeling accommodatie
- ontwikkeling jeugd/dames/veteranen
- ontwikkeling academie/touchrugby/walking rugby/7-s/10-s
- ontwikkeling/onderhoud website
- evenementen: trainingskampenm/trips/clubacties
- uitbreiding TC
- opleidingen/vergoedingen trainers/coaches
- aanvulling materialen
- bestuurlijke ondersteuning
- professionalisering ten behoeve van jeugdontwikkeling
Sponsoring kan gericht zijn op ideële doelen en/of praktische ondersteuning en in allerlei vormen.
- Sponsoren
Sponsoren zijn private personen, bedrijven, rechtspersonen, die een bijdrage aan de vereniging leveren met substantiële bijdragen in:
Zij kunnen dit inzetten voor de vereniging of specifieke onderdelen/geledingen.
- Tegenprestaties
Sponsoren kunnen een tegenprestatie verwachten voor wat zij leveren.
Voorbeelden zijn naamsvermelding via borden, website, op kleding, etc.
- PR-/SponsorCommissie
De PR-/SponsorCommissie kan bestaat uit meerdere personen, die gezamenlijk de sponsoring binnen de vereniging vormgeven en coördineren.
Zij trekken sponsoren aan, onderhouden de relatie, bespreken voorwaarden ten behoeve van de vereniging of onderdelen/geledingen daarvan en monitoren of een en ander volgens afspraak en richtlijnen van dit SponsoringBeleid wordt uitgevoerd.
- Onderdelen/Geledingen
Voorbeelden van functionele onderdelen, die binnen de vereniging ondersteuning kunnen ontvangen:
- teams
- jeugd (GTBM/CJC)
- dames
- volwassenen
- veteranen
- organisatie
- TC
- bestuur
- PR-/SponsoringCommissie
- opleidingen
- accommodatie
- clubhuis
- velden
- verlichting
- materialen/middelen
- rugby aanbod
- academie
- touchrugby
- walking rugby
- 7-s/10-s
- Sponsoring & NaamsVerbinding ClubTenue
RugbyClub Amsterdam heeft herkenbare vormgeving, maatvoering en kleuren.
Bij sponsoring van clubkleding zal deze gehanteerd blijven.
Logo of naam van de sponsorende partij mag niet groter zichtbaar zijn dan het clublogo en alleen op borst, mouw of broekspijp zichtbaar zijn.
Wil men hier vanaf wijken, dan is toegestaan op shirt en jas:
- een strook van 10 cm op buikhoogte van shirt of trainingsjas op de voorkant
- een strook van 10 cm hoog van schouder tot schouder op de achterkant
Op broek/trainingsbroek:
- een strook van 10 cm boven de bil op de achterkant